חוויות סטודנטית ישראלית מאוניברסיטת החלל הבינלאומית

Hadas Nevenzal post in facebook

In short: the APP department is amazing and we had wonderful day in dublin yesterday!

אתמול היה אחד הימים הכי מטורפים שהיו לי עד עכשיו, וזה אומר הרבה… נסענו ליום שלם לדבלין. שלוש שעות נסיעה מקורק, איפה שאנחנו לומדים. יצאנו בחמש בבוקר, בזמן שהיה חשוך וירד גשם, וחזרנו בחצות, כשהיה חשוך וגשום. התחלנו בביקור במוסך של מטוסים, וזה היה אחד הדברים הכי מגניבים שראיתי אי פעם. ראינו שני מטוסים שהיו בתיקון, אחד בבדיקה שגרתית ואחד שהחליפו לו את כל הבפנים כי הוא עובר חברה. זה היה מגניב ממש. למדנו על איך המנועים של המטוס עובדים וראינו איך מטוס נראה לפני שמכינים אותו לנוסעים… סיפרו לנו כמה חשוב ששום דבר לא יישאר על המטוס וכל מה שנכנס אליו חייב לצאת כי זה יכול לעשות בעיות בביטחון אז הם מסמנים כל סלוטייפ שנכנס למטוס, ושלוקח שניים של התמחות אחרי הלימודים, לפני שנותנים לאנשים לטפל במטוס. הייתה שם גם מכונה אוטומטית שהיה אפשר להשיג ממנה סוגים שונים של דאקטייפ, והמדריך שלנו היה בהלם שכולם התלהבו מהאטרקציה בזמן שיש מולם מטוס ענקי. אחר כך נסענו לחברה שמייצרת חלקים למנוע של טיל שנוסע לחלל. ראינו חלק מנשאר משיגור שלא עבד כמו שצריך. החלק היה מעוקם, וזאת מתכת כבדה בטירוף. הבנו איזה כוח עצום היה מופעל עליה. את ארוחת הצהריים אכלנו במקום שקולה בעצמו את הקפה שלו במיני מפעל כזה. זה היה קטע שאפילו את ארוחת הצהריים אנחנו אוכלים במפעל… ואז בסוף נזענו לאוניברסיטה בדבלין ונפגשנו עם הקבוצה שמייצרת את הלוויון הראשון של אירלנד, הוא לווין ממש קטן, אפשר להחזיק אותו ביד, וראינו עוד כמה חברות איריות שמשתמשות בתמונות לוויון כדי לחקור כל מיני דברים.